Wysiłek, a praca serca

Wysiłek, a praca serca

Sport to zdrowie. Zdanie to słyszał każdy. Jednak wiele osób nadal unika aktywności fizycznej, co prowadzi do wielu schorzeń. Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje zdrowej diety i ruchu. Obecnie większość osób prowadzi siedzący tryb życia, co niestety odbija się na naszym zdrowiu, a szczególnie na pracy serca.

Dlaczego warto?

Serce jest mięśniem, wymaga aktywności, by zachować swoją sprawność. Dzięki ćwiczeniom funkcjonuje w prawidłowy sposób, może tłoczyć więcej krwi i staje się silniejsze. Uprawiając sport, wpływamy pozytywnie na:

– spadek ciśnienia tętniczego,

– zmniejszenie krzepliwości krwi,

– zmniejszenie poziomu stresu,

– przyspieszenie krążenia wieńcowego,

– obniżenie cholesterolu LDL.

Nieprawdą jest, że osoby chore na serce powinny całkowicie unikać wysiłku fizycznego. Mądrze dobrany trening sprawi, że dłużej będziemy cieszyć się nie tylko sprawnością, ale także dobrym zdrowiem.

Jakie ćwiczenia wybrać?

Najczęściej osobom cierpiącym na schorzenia kardiologiczne proponuje się ćwiczenia aerobowe. Wybór jest duży: pływanie, jogging, jazda na rowerze, a nawet gra w piłkę. Jeśli cierpimy na choroby serca, unikajmy treningów siłowych. Powodują one wzrost ciśnienia tętniczego i sprawiają, że serce ciężej pracuje. Trenować możemy kilka razy w tygodniu, po około pół godziny dziennie. Osoby zdrowe nie mają żadnych ograniczeń, mogą ćwiczyć tak często jak chcą i wybrać dowolną dyscyplinę.

Czy na pewno mogę ćwiczyć?

Jeśli macie wątpliwości, czy na pewno powinniście ćwiczyć, skonsultujcie się z lekarzem. W Lublinie warto odwiedzić Centrum Medyczne Mediculum, w którym skorzystamy z profesjonalnej opieki. Gabinet w swojej ofercie posiada badania, niezbędne do sprawdzenia prawidłowej pracy serca. W Ośrodku wykonamy pomiar ciśnienia tętniczego, badanie stymulatorów, a także bardzo istotne Echo Serca. To ostatnie pozwala między innymi na ocenę budowy mięśnia sercowego, umożliwi diagnozę choroby niedokrwiennej serca, czy zaburzenia jego rytmu.

Wprowadzenie treningów do naszego planu dnia przyniesie wiele korzyści. Wpłynie pozytywnie na samopoczucie, wygląd i co najważniejsze zdrowie. Nie czekajmy więc, zacznijmy od spacerów z rodziną, a za jakiś czas wybierzmy się na rower lub basen.