Jak uniknąć efektu jo-jo?

Jak uniknąć efektu jo-jo?

Moda na odchudzanie trwa w zaparte. Coraz większa liczba osób planuje schudnąć, niektóre stawiają przed sobą bardzo wysokie cele które wymagają wielu wyrzeczeń. Jednocześnie dość wielu ludziom spędza sen z powiek efekt jo-jo o którym się tak wiele w ostatnim czasie mówi i pisze. Czym właściwie jest efekt jojo?

Jest to nic innego jak ponowne przybranie na wadze. Często zdarza się że osoba nie tylko wraca do swojej wcześniejszej wagi ale również stanowczo ją powiększa. Właściwie należy mieć świadomość tego, że dopada on ponad 70% osób które w krótkim czasie gwałtownie schudły. Odchudzanie to nie tylko krótkotrwały proces który prowadzi do pozbycia się zbędnych kilogramów. Przede wszystkim jest to całkowita zmiana w podejściu do trybu życia, która prowadzi do utraty kilogramów, jak i utrzymania wagi przez dłuższy czas.

Jakie są przyczyny efektu jo-jo?

Przyczyn powstawania takiego zjawiska może być wiele. Najczęściej do przyczyn powstawania właśnie takiego zjawiska można zaliczyć nieprawidłowo przeprowadzony proces odchudzania. Bardzo często dieta odchudzająca jest zbyt restrykcyjna, a jednocześnie uboga w składniki odżywcze, co oznacza, że do organizmu dostarczana jest zbyt mała wartość energetyczna, jednocześnie uboga w wartości odżywcze dieta powoduje że osoba będąca na niej traci nie tylko tłuszcz, ale również mięśnie i inne tkanki. Może to prowadzić do osłabienia siły mięśniowej, jak i problemów z sercem czy prawidłowym funkcjonowaniem w życiu codziennym.

Nieprawidłowo rozpisana dieta powoduje, że metabolizm gwałtownie spowalnia, przez co należy się pilnować z jedzeniem, gdyż wystarczy zjeść troszkę więcej i automatycznie waga będzie się zwiększała. W późniejszym czasie, gdy organizm zacznie otrzymywać posiłki które były przed dietą automatycznie zacznie się proces magazynowania ich i odkładania się zapasów w postaci tłuszczu. Stąd też zbyt szybkie schudnięcie bardzo często może spowodować efekt jo-jo. Szybkie odchudzanie to nie tylko utrata kilogramów ale przede wszystkim problemy z nadmiernie rozciągniętą skórą, która traci na elastyczności, zaburzoną gospodarka hormonalną jak i trudnościami z utrzymaniem swojej wagi.

Jak zdrowo się odchudzać?
Przede wszystkim podstawą jest racjonalna dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną lub tabletki na odchudzanie (opisane na https://dobretabletki.pl/tabletki-na-odchudzanie/ ). Pomimo tego, że przepis wydaje się być prosty, to jednak wcielenie go w życie bywa dość problematyczne. Jednocześnie należy przestawić się na zmianę trybu swojej codzienności, ponieważ to właśnie od niej w dużej mierze będzie zależało czy uda się schudnąć a następnie utrzymać swoją wagę. Przede wszystkim niezmiernie ważnym jest by odchudzanie było rozłożone w czasie, ponieważ zbyt szybka utrata wagi przyczyni się do osłabienia mięśni jak i pojawienia się problemów z elastycznością skóry. Należy określić nie tylko to, ile chcemy schudnąć ale jeszcze w jakim czasie chcemy osiągnąć tego typu cel.